Jumaat, 6 Mac 2009

Editorku yang paling best


Editor Khairol dalam kenangan

Pengalaman mereka bentuk Buku Teks PJKJ Tahun 6 merupakan pengalaman yang paling manis buat aku. Ini adalah kerana editor, penulis, ahli jawatan kuasa kawalan mutu dan BBT bersatu demi menyiapkan buku ini dengan berkualiti. Apa yang paling best sekali apabila mendapat editor yang boleh disifatkan sebagai teman tapi mesra iaitu en. Khairol Eruwan Abdul halim. Malangnya Buku teks PJPK merupakan projek terakhir untuk kami semua.

Sebenarnya en. Khairol adalah editor buku teks PJPK th 06. Beliau merupakan editor aku yang paling best sekali. Jika sebelumnya, aku mendapat editor yang agak garang he...he.. Tetapi aku en. Khairol sangat berbeza sekali. Aku sangat enjoy apabila berkerja dengan dia, tetapi sayang sekali, kini beliau telahpun meninggalkan di DBP sedangkan beliau merupakan editor yang berpengalaman dan telah bertugas selama tujuh tahun sebagai editor. 

Kini en. Khairol bertugas sebagai pendidik di sebuah sekolah. Mungkin kini beliau sedang menggunakan buku teks yang pernah dieditnya dulu sebagai bahan mengajar. Difaham ramai lagi editor lagi yang mengikut jejak en. Khairol menjadi pendidik. Aku percaya mereka masih sayangkan DBP namun apakan daya masa depan lagi penting. walaubagaimanapun taniah diucapkan kepada mereka. Taniah juga diucapkan kepada DBP kerana melahirkan ramai editor berpengalaman untuk bertugas di tempat lain.

2 ulasan:

Unknown berkata...

Memang ramai yang meninggalkan DBP pergi ke tempat lain. Di Syarikat D lah yang paling ramai, bukan? haha

ZulDeanz berkata...

hahhaha... itu kena jual saudara Nuar!!