Khamis, 25 Ogos 2011

Duit Raya

Semalam, penulis dan rakan-rakan mantan DBP yang dipaksa bercuti dengan 12 hari bergaji oleh majikan, telah menerima sumbangan wang hari raya sebanyak RM500.00. Sumbangan ini disampaikan sendiri oleh Tuan Ketua Pengarah DBP iaitu Dato' Turmizi Abdul Aziz. Semoga dengan sumbangan ini dapat menambah kegembiraan keluarga mantan-mantan DBP sempena Hari Raya Aidilfitri yang bakal menjelma tidak lama lagi.

Jam 9.30 pagi di Dewan Seminar.

Pendaftan.

Rakan-rakan yang sebulan tidak berjumpa.


Berbaris untuk mengambil nombor giliran.


Ceria dalam duka.

Penulis dan rakan-rakan amat berterima kasih kepada DBP kerana menghulurkan sedikit bantuan kepada mantan-mantannya yang memerlukan lebih-lebih lagi ketika umat Islam sedang sibuk membuat persiapan menyambut hari raya tidak lama lagi. Kami amat bersyukur kerana masih ada pihak yang menghargai dan penulis sendiri akan memanfaatkan pemberian atau insentif ini sebaik mungkin.

Menyemak senarai nama.

Masing-masing bertanya khabar.

Puan Hasnah menerima sumbangan dari Tuan Ketua Pengarah DBP.

Mantan-mantan bersama cek masing-masing.

Alhamdulillah rezeki di bulan Ramahan.

Lagi sekali penulis mengucapkan ribuan terima kasih kepada DBP kerana bersimpati dan memberi sumbangan kepada kami. Diharap pihak DBP terus membela nasib mantan-mantan yang malang ini supaya tidak akan kehilangan sumber pendapatan...

Tiada ulasan: