Jumaat, 8 Julai 2011

Nasi Arab

Sudah lama penulis berhajat hendak menikmati nasi arab. Kelmarin tercapai juga hajat di hati. Destinasi yang paling dekat adalah di Restoran Saba, Setiawangsa. Sebenarnya penulis pernah menikmati nasi arab semasa melawat Egypt dan Qatar, cuma di tanah air sendiri belum lagi.

Dataran Setiawangsa.

Saba Restaurant Setiawangsa.

Lokasinya di Dataran Setiawangsa berhadapan dengan stesen LRT Setiawangsa. Setelah terbaca beberapa buah laman web dan blog yang menceritakan mengenai restoran ini, penulis terus mengajak keluarga makan petang di situ.

Menu

Saba Restaurant.

Semua menu-menu yang di pesan penulis sudah lupa sebab susah hendak ingat. Maklumlah pertama kali kami menikmati menu seperti ini. Yang penulis tahu menu yang kami makan ialah MANDI CHICKEN. Ada 3 jenis dan MANDI CHICKEN adalah salah satu jenis menu. Penulis hendak mencuba sebab tertarik dengan ulasan beberapa buah laman blog di internet.

Mandi Chicken.

Rm 12.00

Tidak adil, jika hendak dikatakan nasi arab di sini sangat sedap. Lagipun ini kali pertama penulis makan dan tidak pernah makan lagi di tempat lain kecuali di luar negara. Tetapi, ketika kami tiba di restoran ini, tempat duduk dipenuhi dengan pelanggan dan kami terpaksa menunggu pula.

Habis licin?

Jika tengahari restoran ini penuh.

Dengan jumlah pengunjung yang datang yang tidak putus-putus dan boleh di katakan sedaplah juga. Harganya pula memang dalam bajet kami iaitu dalam sekitar RM50.00. Secara keseluruhan... berbaloi lah juga!

Tiada ulasan: