Jumaat, 13 Januari 2012

Maafkan Aku, Rakan-rakan Seperjuangan...

Hidup ini umpama suatu perjudian. Jika niat dan langkah kita, maka baiklah keseluruhannya. Jika buruk, buruklah keseluruhannya. Dalam mengejar kesempurnaan hidup, kita harus sentiasa ingat bahawa tidak semestinya kita miliki semua yang kita inginkan dan tidak semestinya juga semua yang tidak kita inginkan, tak mungkin kita miliki kerana semuanya melebihi takdir Allah. Tidak ada satu perkara pun yang berlaku tanpa izin dari Nya. Wallahualam.

Aku dalam delima...

Apa pun pilihan, tetap yang terbaik mengikut kadar kemampuan, permasalahan, peluang dan takdir masing-masing. Tidak semestinya pilihan yang dianggap buruk adalah malapetaka selamanya dan pilihan yang dianggap baik adalah nikmat selamanya. Kita tidak pernah tahu apa yang kita semua akan hadapi esok hari. Namun, bersedialah untuk menghadapi segala kemungkinan.

Maafkan aku, kepada rakan-rakan seperjuangan, jika keputusan aku ini mengecewakan anda semua. Keputusan ini terpaksa aku lakukan juga walaupun pahit untuk ditelan...

Tiada ulasan: