Rabu, 9 Januari 2013

Pekena Nasi Arab di Middle East Food, Al Diafah

Rasanya baharu sahaja penulis makan nasi arab. Baru-baru ini, selepas masyuarat kelab, ada lagi seorang lagi seorang sahabat ingin belanja penulis makan nasi arab. Katanya dia dapat bonus dari majikannya. Beliau ingin berkongsi rezeki tersebut bersama kami. Kali ini kami di bawa ke restoran Middle East Food, Al Diafah di Sri Petaling. Semoga rezeki sahabat penulis ini semakin bertambah-tambah rezeki hendaknya. Aminnnn.... Terima kasih daun keladi kerana berkongsi rezeki bersama kami.
Restoran Al Diafah.
Ketika penulis melangkah masuk ke restoran ini, memang terpegun dengan suasana dan deco Restoran ini. Dari pintu masuk hingga ke toilet nya dihias dengan cantik. Penulis rasakan seolah-olah berada di sebuah hotel yang bertaraf lima bintang. Pastinya harga nasi arab di sini agak mahal. Nasib baik lah ada sahabat hendak belanja makan di sini. Sementara menanti pelayan sampai, sempat juga lah penulis snap-snap gambar. Sebelum membuat pesanan, kami dihidangkan dengan air halia. Memang pure punyer ginger. Tiada gula langsung... tahan jela rasanya semasa minum... nasib baik diberi dalam bekas yang kecil.
Suasana yang selesa.
Deco Al-Dafiah. memang sarat dengan perhiasan kaca dan cermin. Memang cantik, tetapi yang penting, suasananya amat menyelesakan. Cuma, kami terasa seperti tertutup sahaja. Ada aircond dan kipas tetapi agak malap cahaya lampunya, mungkin mereka ingin menimbulkan suasana yang romantis kot. Semasa berada di restoran ini, terasa berada di dalam restoran yang bertaraf lima bintang pula. Memang high clas.
TokMo tanya siapa nak bayar? aku jawab tah!...
Kami memesan dua jenis menu iaitu nasi arab mady ayam panggang dan kebab daging untuk tiga orang. Selalunya, jika memesan sebegini, mereka akan hidangkan dalam bentuk pinggan yang besar atau pun talam. Maksudnya akan ada satu hidangan sahaja. Tetapi lain pula yang datang. Setiap kami mendapat satu pinggan nasi yang besar.
Nasi arab mandy ayam panggang.
Lauk ayam boleh tahan banyaknya. Kiranya puas lah juga kami makan satu pinggan itu. Nasi arab nya memang banyak dan sedap. Pertama kali penulis menikmati menu makanan middle east yang sedap seperti ini. InsyaALLAH jika ada rezeki boleh bawa keluarga makan di sini. Harganya memang mahal, tapi kalau hendak merasa nasi arab yang sedap, apa salahnya...
Kebab.
Jika anda ada urusan di Sri Petaling, jangan lupa menjamu selera arab di restoran ini. Lokasinya yang within walking distance dari Hotel Sri Petaling.
Sahabat yang belanja kami makan. Semoga dimurahkan rezeki.
Alamat: 
43-45, Jalan Radin Anum 
Seri Petaling, KL 
tel: 03-9059 6237

Tiada ulasan: