Selasa, 11 Februari 2014

Rojak Kedai Makan Kasim

Hari Sabtu lalu, penulis menonton perlawanan bolasepak di padang HKL. Semasa dalam perjalanan pulang, perut penulis terasa lapar. Penulispun singgah ke Medan Selera Jalan Raja Muda Musa, Kampung Baru. Dalam banyak-banyak kedai makan di medan selera tersebut, penulis tertarik dengan Kedai Makan Kasim.
Kedai Makan Kasim
Oleh kerana sudah petang, menu yang ada hanyalah rojak dan roti bakar sahaja. Penulis memesan rojak dan segelas kopi O panas. Sementara menanti pesanan tiba, penulis sempatlah merakamkan beberapa keping gambar menarik di gerai ini. Jom! kita layan gambar suasana menarik di medan selera ini.
Rojak Mamak kasim.
Malangnya rojak di kedai makan ini tidak berapa mabeles kerana terlalu banyak dengan kueh kelapanya. Manakala tauhu dan cucur udangnya sangat sedikit. Selain rojak, gerai ini ada menyediakan makanan lain seperti nasi goreng, mee rebus, mee sup, mee goreng, roti bakar serta air minuman minuman panas dan sejuk.
Kueh kelapa yang agak keras.
Penulis tidak dapat menghabiskan rojak ini kerana terlalu banyak dengan kueh kelapanya. Penulis memang tidak gemarkan kueh kelapanya kerana kuehnya agak keras. Nasib baik rojak ini dilengkapi dengan cucur udang, tauhu, taugeh, telur rebus, sengkuang dan timun. Walaupun ramuan ini tidak banyak, tetapi sudah cukup menyelerakan penulis. Tetapi, bahan utama yang menjadi kesukaan penulis ialah kuahnya. Kuahnya memang sedap dan terbaik.
Suasana medan selera.
Kepada anda yang ingin mencuba makanan di kedai makan ini, jom lah singgah ke Medan Selera Jalan Raja Muda Musa ini. Dilain hari, penulis bercadang hendak mencuba nasi ayam di kedai makan bersebelahanya pula. Ramai yang kata nasi ayam nya sedap!.

Tiada ulasan: