Sabtu, 20 Jun 2009

Hari Bapa


Detik 12.30 pagi 04 April 1997 mengubah segala-galanya dalam hidup ayah dan ibu. Kehadiran kamu, Nur Atikah disambut penuh syahdu disulami perasaan yang sukar digambarkan.

Pertama kali menyentuh, mendukung dan menqamatkanmu keheningan pagi di HKL, hati menjadi tenang setenang riak wajah wajah comelmu.

Percayalah Nur Atikah, membesarkanmu memberi pengalaman tidak ternilai. Daripada memandi dan menukar lampinmu, semuanya satu pengajaran baru dalam hidup ayah.

Dari hari ke hari hingga usia kamu menginjak 12 tahun, keletah, kenakalan, gelak tawa, tangisan dan percakapanmu menjadi sebahagian daripada hidup ayah.

Dalam memikul amanah sebagai bapa, ayah mahu menjadi ayah penyayang dan teman yang memahami. Namun kadang-kadang ayah perlu menjadi guru membimbing dan bersikap tegas.

Namun percayalah Nur Atikah, ini semua dilakukan untuk membentuk nilai positif dan jati diri kamu sebagai insan berguna. Ayah berjanji, setiap detik kita bersama akan menjadi kenangan manis buat kita sekeluarga .

Nur Atikah, ingatlah kamu adalah permata hati ayah. Ayah berharap Nur Atikah membesar menjadi anak soleh yang tidak lupa tanggung jawab kepada ibu bapa, agama, bangsa dan negara.

1 ulasan:

S.YanaZ berkata...

Bro.,
SELAMAT HARI BAPA...
;p