Rabu, 14 Mei 2014

Nasi Ayam & Sup Meletup Bandar Tun Razak

Sup Meletup di Bandar Tun Razak, Cheras sentiasa menjadi pilihan kami suami isteri. Kedudukannya yang tidak berapa jauh dari kediaman penulis menjadikannya lokasi menarik untuk dikunjungi. Selain popular dengan sup meletupnya, terdapat juga nasi ayam yang dijual seawal 10 pagi sehinggalah lewat malam.
Medan Selera Bandar Tun Razak
Salah satu menu yang paling penulis dan isteri minati adalah Nasi Ayam dan Nasi Goreng Ayam mereka. Kenapa agaknya yer? Sebenarnya, penulis lebih suka makan Nasi Ayam daripada Nasi Goreng Ayamnya. Namun, tiada perbezaan sangat pada kedua-dua menu ini kecuali nasinya sahaja yang digoreng. Namun kedua-dua menu ini memang sedap dan terbaik.
Gerai Sup Meletup Bandar Tun Razak.
Penulis sukakan daging ayamnya. Nasi ayamnya menepati cita rasa kami. Manakala daging ayamnya digoreng dengan sempurna serta sosnya yang pekat memang merupakan hidangan yang hebat!. Nasi ayamnya juga amat memuaskan, banyak dan sedap. Selalunya penulis akan makan nasi ayam si sini sehingga licin.
Nasi Ayam Sup Meletup!...
Ada satu lagi bahan sebagai penambah selera. Apa lagi, jika bukan kuah Sup Meletupnya yang menjadi buah mulut masyarakat sekitar. Jika anda merasakan kuah sup mereka tidak mencukupi, jangan malu, minta sahaja sup tambahan, pastinya mereka akan berikan satu sup kosong dengan mangkuk yang besar. Panas, berasap dan berwap-wap lagi.
Nasi Ayam.
Jika dimusim hujan dan jika anda menghirup sup ini, memang satu kenikmatan yang tidak terkata. Itu sahaja yang dapat penulis kongsikan. Jika anda semua ada masa, datanglah ke gerai ini. Bagi yang hendak mencari gerai ini, silahlah ke Medan Selera Bandar Tun Razak yang terletak di belakang Stesen Minyak BP dan berhadapan puladengan Pasaraya Pak Aji.

Tiada ulasan: