Jumaat, 26 September 2008

Selamat Hari Raya Aidifitri

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Di hari mulia hari raya
ku pohon kemaafan 
dari jauh di kampung Ampang Tasek
semoga engkau mendengarnya
dan terus bahagia
bersama keluarga
yang tercinta

Hari ini hari mulia
aku masih teringat padamu
segala kenangan lalu
sewaktu bersama
telah engkau tinggalkan
bersamaku begitu banyak
keindahan kota

Aku rindukan daerah hijau
kecilku yang dulu
batas bendang
burung-burung pagi
berlari dalam letupan
mercun dan bunga api.

Puisi ini hasil nukilan saudara Gopa yang ditujukan khas kepada saya sempena menyambut Aidilfitri tahun ini. Mulai esok saya akan bercuti selama seminggu dan ini bermakna blogs inipun turut sama bercuti. Saya mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri dan Maaf, Zahir Batin kepada semua yang mengunjungi blogsku ini.

Tiada ulasan: