Rabu, 13 April 2011

Ikan Bakar Pasar Pilipine

Setelah selesai berbengkel, kami bersiap-siap untuk makan malam. Kami ke Pusat Bandar Kota Kinabalu untuk menjamu selera. Pada malam tersebut kami bebas untuk makan di mana-mana. Oleh itu, kami memilih gerai di belakang Pasar Filipina yang menjual pelbagai jenis makanan laut termasuk ikan bakar.

Kepak ayam panggang di medan selera Pasar Pilipine.

Ikan segar yang pelbagai saiz.

Pemandangan medan selera menjelang senja.

Ikan bakar yang dipaparkan terdiri dari pelbagai jenis dan saiz. Harga mengikut saiz dan jenis. Kebiasaan jika bersaiz besar, harga dalam likungan RM30 seekor dan jika kecil ialah RM 8. Sekiranya ingin mencuba lobster, harga dalam likungan RM 50 - RM 80 seekor mengikut saiz.

Pasar basah Pasar Pilipine.

En. Taib dan Erma sedang menikmati ikan bakar.

Makan malam kami.

Malam tersebut kami memilih seekor ikan sederhana besar, sotong dan udang untuk makan bertiga. Kami menikmati makanan tersebut hanya berkuahkan kicap ABC sahaja. Namun begitu, kami puas meratah makanan tersebut sehingga licin.

Pelanggan sedang membeli kepak ayam panggang.

Ikan bakar Pasar Pilipine.

Bermacam-macam makanan laut ada di Pasar Pilipine.

Selesai menjamu selera, hujanpun turun dengan lebatnya dan kami sempat berteduh di Pasar Filipina yang terdapat beberapa buah kedai masih dibuka. Kebanyakkan kedai telah ditutup pada waktu malam. Kami tidak membeli belah, hanya menanti hujan berhenti untuk pulang ke hotel.

Tiada ulasan: