Sabtu, 16 April 2011

Segama Waterfront

Kunjungan ke Kota Kinabalu pasti tidak lengkap jika tidak menikmati suasana petang di Segama Waterfront. Luanglah sedikit masa untuk melihat sinar matahari dengan perlahan terbenam disebalik Laut Cina Selatan membiru. Sementara menanti pernerbangan pulang ke semenanjung, kami berehat-rehat di Segama Waterfront.

En. Taib dan Erma di Waterfrond Kota Kinabalu.

Penulis dan En. Taib menikmati angin petang di Waterfront.

Menikmati air kelapa masam-masam manis.

Mahal air kelapa di sini. Sebiji RM5.50.

Waterfront yang menjadi tarikan ialah Segama Waterfront di persisiran pantai Jalan Tun Fuad Stephen iaitu berdekatan dengan Hotel Hyatt Regency dan tidak jauh dari tempat membeli belah. Taman ini telah dibina pada 27 Mac 2007 dan siap sepenuhnya pada 30 Jun lalu bukan sahaja direka bentuk dengan agak unik tetapi juga lokasinya yang strategik iaitu di tengah-tengah bandar raya serta berhadapan Laut China Selatan dan berlatar belakangkan pulau-pulau.

En. Taib menikmati pemandangan Indah di Waterfront Kota Kinabalu.

Matahari terbenam di Waterfront Kota Kinabalu.

Apa yang menariknya hiasan arca ikan, dek kayu dan lampu yang menarik boleh anda lihat di sepanjang waterfront ini. Waterfront ini sesuai sekali untuk berehat dan melepaskan penat terutama mereka yang baru selesai membeli-belah di kawasan berdekatan atau anda boleh ke sini untuk bersiar-siar sambil menyedut udara segar dan menikmati keindahan waktu malam. Ramai juga penduduk tempatan sendiri yang datang ke sini mengambil angin dan memancing.

Tiada ulasan: