Isnin, 25 April 2011

Kali Pertama Menonton 3D

Walaupun penulis sering kali menonton wayang, baru semalam berpeluang merasai nikmat menonton wayang 3D di KLCC.

Anakda dalam perjalanan ke pawagam di tingkat 4 KLCC.

Filem yang kami tonton adalah Justin Bieber: Never Say Never. Tiket berharga RM18 untuk orang dewasa dan RM12 untuk kanak-kanak. Walaupun agak mahal, tetapi masih penuh satu panggung sehingga ada yang sanggup membeli tiket walaupun hanya tempat duduk pada barisan depan saja yang tinggal.

Kuater teket.

Sebelum masuk ke dalam panggung, setiap pengunjung akan diberi satu cermin mata khas. Hanya dengan menggunakan cermin mata ini, barulah kewujudan 3D itu dapat dilihat dan dirasai. Ramai juga yang tergedik-dedik mengambil gambar masing-masing menggunakan cermin mata khas itu, mungkin mereka ingin meletakkan gambar tersebut pada laman sosial atau blog masing-masing.

Anakda dan poster Justin Bieber.

Secara keseluruhannya memang kami berpuas hati dengan filem ini, walaupun kurang faham dengan plot cerita kerana tiada subtitle dipaparkan untuk filem 3D. Penulis labelkan filem ini sebagai sebuah filem dokumentari.

Harga tiket menonton wayang 3D.

Filem dokumentari ini menceritakan kehidupan Justin Bieber sejak dari kecil sehingga menjadi penyanyi popular di seluruh dunia, sekarang. Melihatkan gelagat Justin Bieber dan kegilaan peminatnya, agak kelakar juga kerana ramai penonton yang bergelak ketawa sepanjang filem ini berlangsung. Kadang-kadang kenapa mereka ketawa pun penulis tidak tahu, mungkin disebabkan penulis yang tidak faham.

Anakda dan cermin mata khas menonton filem 3D.

Penulis bukan peminat Justin Bieber. Anak dara penulis yang beria-ria mengajak menonton filem ini. Sebenarnya filem ini tidak membosankan, cuma penulis tidak puas hati kerana ianya bukan filem muzikal.

Sempat berposing di luar bangunan KLCC.

Anda boleh menonton filem ini di pawagam berdekatan untuk mengetahuinya secara lebih lanjut. Tetapi untuk tontonan 3D hanya ada di pawagam tertentu saja. Bagi penulis, filem ini sesuai untuk tontonan seisi keluarga jika anda ingin menghabiskan masa bersama dengan keluarga tercinta.

Tiada ulasan: