Selasa, 26 November 2013

Pekena Mee Rebus Stail Penang?

Tadi, penulis ada urusan di Pos Malaysia, Taman Melawati. Entah kenapa secara tiba-tiba penulis teringatkan Mee Rebus. Ada dua tempat yang menjual Mee Rebus yang sedap di kawasan ini. Antaranya ialah Gerai Hamid Mee Rebus Penang.
Gerai Medan Selera MPAJ di Taman Melawati.
Oleh kerana penulis teringin sangat hendak makan Mee Rebus stail Penang. penulis pun ke gerai Hamid di Medan Selera Taman Melawati yang terletak bersebelah dengan tapak pasar malam Taman Melawati dan berhampiran dengan pejabat Jabatan Pendaftan Negara dan kedai 7 Eleven di taman melawati.
Gerai Hamid Mee Rebus Penang.
Difahamkan mamak ini sudah lama berniaga Mee Rebus di sini. Mee Rebus ala Pulau Pinang nya menjadi tumpuan orang ramai kerana rasanya yang sedap. Mee rebus ini menjadi sedap kerana dilengkapi dengan ramuan seperti mee kuning, taugeh, telur rebus, kentang rebus, kueh, bawang goreng dan cili hijau. Tetapi bahan utama yang menjadi tarikan orang ramai ialah kuahnya.
Antara menu masakkan ala Penang yang disediakan.
Gerai ini yang dimiliki oleh keluarga mamak yang berasal dari Pulau Pinang ini menyediakan menu Mee Rebus antara yang tersedap di Lembah Keramat atau Hulu Kelang ini. Selain Mee Rebus, gerai ini ada juga menyediakan Mee Goreng, Kueh Tiew, Pasembor / rojak dan Mee Rojak yang mana kesemuanya dimasak mengikut stail Pulau Pinang asli.
Mee Rebus Penang.
Gerai ini hanya menyediakan makanan ala mamak yang berasal dari Pulau Pinang sahaja. Tetapi, anda tidak perlu risau jika hendak makan masakkan lain selain mamak, kerana ada banyak lagi gerai lain yang menyediakan pelbagai jenis makanan seperti nasi Briyani Johor, Selera Kelate, Nasi Ayam, Nasi Campur, Nasi Hainan dan ikan bakar di medan selera ini.
Kelazatannya hingga melicinkan pinggan.
Jika sesiapa yang hendak membeli belah dan ada urusan di Taman Melawati jangan lupa singgahlah ke gerai Mee Rebus Hamid ini. Penulis percaya, anda tidak akan menyesal.

Tiada ulasan: