Selasa, 12 Julai 2011

Menonton Transformers

Hari minggu lepas penulis berpeluang menonton filem, Transformers: Dark of the Moon. Kali ini penulis menonton di panggung TGV, KLCC. Ini merupakan kali kedua penulis menonton filem ini. Kali pertama tidak selesa menonton kerana duduk di barisan hadapan sekali. Sakit kepala dibuatnya kerana asyik mendonggak sahaja. Tetapi, menonton kali kedua ini sangat selesa kerana duduk di barisan belakang dan menonton dalam format 3D lagi.

Teket.

Transformers: Dark of The Moon mengisahkan bagaimana saki baki Decepticon yang diketuai oleh Megatron cuba menakluki bumi untuk membina semula Cybertron yang musnah. Dengan bantuan Prime yang berpaling tadah, Decepticon berjaya mendapatkan semua ‘pillar’ yang ada untuk membawa masuk Decepticon, Cybertron dan yang lain ke bumi. Dalam masa yang sama, berlaku konflik di antara manusia dan Autobots. Akhirnya, Autobots diarah meninggalkan bumi.

Poster.

Apakah yang akan terjadi selepas Autobots meninggalkan bumi? Dapatkan manusia menentang Decepticon yang cuba menakluk bumi? Saksikannya di pawagam-pawagam berhampiran dengan kediaman anda.

Agak membosan pada setengah jam pertama, tetapi, selepas itu sangat menghiburkan. Tidak perlu cakap banyak. 4/5 bintang penulis berikan.

Tiada ulasan: