Isnin, 28 April 2014

Pekena Sate Minang di Restoran Rose

Malam tadi penulis pekena Sate Minang. Penulis teringin sangat kerana sudah lama tidak menikmati Sate Minang. Lagipun sudah lama penulis tidak ke Kampung Baru atau Pasar Chow Kit. Jika di Kampung Baru, selalunya penulis akan makan Sate Minang di Restoran Rose.
Restoran Rose di Kampung Baru, Kuala Lumpur.
Restoran yang menyediakan masakkan Minang di Kampung Baru.
Sate Minang ini, ada 5 cucuk sate dan nasi impit berserta kuah. Kuahnya yang pedas dicampur pula dengan ramuan rempah ratusnya, ramuan ini menyebabkan sate ini menjadi lebih sedap dan amat menyelerakan. Sate Minang ini selain menggunakan daging ayam, mereka menggunakan daging lembu yang telah di salai...
Pekerja sedang membakar sate Minang.
Pekerja restoran sedang membuat kuah pecal.
Jika anda memesan set Sate Minang Special, anda akan mendapat 5 cucuk sate ayam dan 5 cucuk sate daging berserta nasi impit bersama kuah yang ditabur bawang goreng di atasnya. Set ini cuma berharga RM7.50 sahaja. Ada set-set sate yang lain seperti Sate Minang Biasa Rm5.50, Sate Kacang Special RM7.50 dan Sate Kacang Biasa RN5.50.
Sate Minang.
Set Sate Minang Special berharga RM7.50.
Jika anak dan isteri penulis, mereka berdua boleh makan 4 set (2 set setiap sorang lah) Sate Minang ini dalam satu-satu masa sahaja. Wah, dasyatnya perut mereka, nampak sahaja kecil tetapi ada ruang untuk makan Sate Minang ini banyak-banyak....
Hanya tinggal nasi impit.
Nasi Padang.
Restoran Rose ini bukan sahaja menyediakan menu Sate Ala Minang, malah menyediakan pelbagai menu masakan dari Indonesia terutamanya dari daerah Padang, Samutera iaitu masakan ala Minangkabau. Antara menu lain yang menjadi tumpuan pelanggan ialah sate kacang, nasi padang, nasi gurih, bakso, pecal, soto, gado-gado dan lotex.
Macam-macam masakkan Minang ada di sini.
Semakin malam semakin meriah di Restoran Rose.
Restoran Rose ini berhampiran dengan Masjid Jamek Kampug Baru, di sebelah dengan bangunan Zikray.. Alamat kedai ini, disertakan sekali. Restoran Rose, No. 49A Jalan Raja Alang, Kuala Lumpur, WP Kuala Lumpur 50300. Restoran ini berhadapan dengan Restoran Garuda.

Tiada ulasan: