Selasa, 8 April 2014

Zombi Kilang Biskut

Ingatkan sedang sibuk menangani buku teks, masa untuk menonton movie agak terhad, rupa-rupanya masih berpeluang menonton kerana bahan PMS sedang disemak oleh pihak kementerian. Kelmarin, penulis ke pawagam MBO Glaxy Ampang untuk menonton filem Zombi Kilang Biskut. Penulis memang tidak merancang menonton filem ini kerana pergi pawagam main terjah sahaja. Kebetulan pada masa itu filem Zombie Kilang Biskut hendak ditayangkan.
Poster filem Zombi Kilang Biskut. foto google.
Filem komedi terbaru arahan Mamat Khalid bertajuk “Zombi Kilang Biskut” sedang ditayangkan di 88 lokasi pawagam seluruh Malaysia dan Brunei sekarang. Filem terbitan Enjit Semut Sdn Bhd dan edaran TGV Pictures ini dibintangi oleh pelakon-pelakon hebat seperti Awie, Usop Wilcha, Shuk SYJ, Man Kadir, Delimawati, Dayana Roza, Eina Azman, Soffi Jikan, Wani NS, Ilya Buang, Adam AF, Zainuri Misfar dan ramai lagi.
Antara pelakon filem Zombi Kilang Biskut. Foto Google
“Zombi Kilang Biskut” mengisahkan tentang Usin (Awie) telah kembali ke Kampung Pisang dan bersetuju untuk bekerja sebagai technician di Kilang Biskut. Hari pertama bekerja, Usin berasa pelik apabila ternampak kelibat berupa zombi di kilang itu. Usin memaklumkan kepada Sofea (Dayana Roza) jika berlaku apa-apa kejadian pelik di kilang tersebut. Sofea serba salah untuk memberitahu apa yang sedang dilakukan oleh Dr. Sofi (Soffi Jikan) kepada Usin. Keadaan lebih meruncing apabila ramai pekerja yang pengsan di kilang itu. Huru-hara dan kucar-kacir tercetus apabila zombi mula menyerang kembali dan dalam masa yang sama Kamariah (Eina Azman) ingin mencari Usop yang telah membunuh beliau. Mereka perlu berhadapan dengan zombi dan pontianak dalam masa yang sama.
Teket menonton filem Zombi Kilang Biskut.
Apa yang terjadi seterusnya? Adakah Usin, Usop, Sofea, Wahab B dan Pian berjaya mengalahkan zombi-zombi tersebut? Siapa pula Kamarian yang mengganggu mereka? Segalanya terjawab dengan menyaksikan filem “Zombi Kilang Biskut”. Anda boleh menonton filem ini di pawagam berdekatan untuk mengetahuinya secara lebih lanjut. Bagi penulis, filem ini ok, cuma tidak sehebat filem terdahulu seperti Zombi Kampung Pisang. Filem ini agak meleret sehingga sedikit membosankan penonton, tetapi apabila ada scene yang kelakar, baharulah penonton ketawa.

Tiada ulasan: