Isnin, 29 Disember 2014

Derma....

Berita yang diterima melalui facebook, whatsapp, telegram, instagram, media cetak mahupun media elektronik menunjukkan banjir yang berlaku memberikan kesan kepada penduduk setempat. Atas faktor simpati yang mendalam, penulis mengambil peluang menyebarkan maklumat bagi sebarang sumbangan kepada mangsa banjir dengan maklumat di bawah.
Tabung Derma.
Namun begitu, penulis meminta pihak berkenaan memantau kepada mereka-mereka yang menjalankan derma kepada mangsa-mangsa banjir supaya tidak disalah gunakan supaya derma-derma itu sampai kepada pihak sasarannya. Penulis melihat di Selangor dan Kuala Lumpur ini terlalu banyak tabung-tabung derma ini berjalan. Antara sampai atau tidak. Wallahualam. 

Sekiranya anda ingin membuat sumbangan, mendermalah di tempat yang diiktiraf serta menyakinkan anda. Di pejabat penulis juga ada disediakan tabung derma mangsa-mangsa banjir di ruang legar Menara DBP untuk kakitangan yang ingin menderma. Kepada rakan-rakan, pelanggan, tetamu DBP dan sesiapa sahaja juga boleh menderma di tabung ini. 

Penulis hanya menyebarkan maklumat di medium ini dengan niat untuk sama-sama membantu saudara yang di landa banjir. Untuk semakan lanjut, sila berhubung dengan wakil pegawai DBP yang bertugas, kutipan telah bermula pada 25.12.2014 yang lalu. 

Semoga penderma dan yang membantu menguruskan kutipan sumbangan ini diberikan ganjaran berlipat ganda oleh NYA. Hanya Allah sahaja yang membalas jasa baik kalian. 

Tiada ulasan: