Isnin, 1 Disember 2014

Rindu dengan Makanan Korea!

Sepanjang bulan November ini penulis amat sibuk dengan tugas. Penulis perlu menyiapkan grafik buku teks pada bulan ini juga untuk dibengkelkan pada bulan hadapan. Apabila sibuk, idea untuk menulis blog pun tiada.
Antara menu yang disediakan.
Entah kenapa secara tiba-tiba penulis rindukan makanan Korea. Tidak sangka pula kawasan Ampang ini ada ramai orang korea dan sudah pasti banyak restoran Korea di sekitar Ampang ini. Tetapi yang penulis tahu, hanya restoran Korea di dalam bangunan Ampang Point sahaja yang ditanggung halal.
Menu yang penulis order hari ini.
Rule of Thumb jika anda hendak makan makanan Korea di Malaysia kenalah beli di restoran yang berada dalam shopping kompleks kerana apabila mereka berniaga di dalam shopping kompleks, mereka terpaksa melalui saringan untuk mendapatkan sijil halal.
Kimchi yang nampak menyelerakan.
Awas! jangan anda sesekali makan di restoran luar kerana makanan Korea juga ada menggunakan daging babi dan wine. In fact, daging babi itu menyelerakan mereka. Mereka juga serve alkhohol atau minuman tidak halal di restoran mereka.
Minuman percuna, Teh Jagung.
Harga makanan di restoran ini dikira murah juga. Contohnya menu yang penulis order ini cuma berharga RM15 satu serving dan rasanya lazat sekali sama seperti penulis makan di Seoul dan Incheon tempohari. (memang ye.... lagi murah kalau kita buat sendiri)
Habis, licin kecuali Kimchi hehehe....
Spicy Beef Soup nya datang sekali dengan nasi, kimchi kobis dan sayur kukus dengan harga cuma RM15 sahaja. Portion nya banyak. Manakala supnya pula memang ...sedappppp sekali. Sayurnya juga segar dan manis. Tetapi, malangnya penulis tidak dapat menghabiskan Kimchi kerana Kimchi bukannya selera penulis... penulis cuba makan juga tetapi tidak boleh telan...huhuhu....
Inilah Restorannya.
Foto di atas adalah Restoran Gomonae yang terletak ditingkat 1, lot F32, Ampang Point. Restoran ini agak tersorok. Tetapi tanya saja di mana restoran korea pada pekedai di situ.

1 ulasan:

Vix alexa berkata...

Saya juga rindu sannakji :(

Watch movie free