Selasa, 16 November 2010

Nasi Ayam Kampung

Penulis selalu juga menikmati Nasi Ayam Kampung yang terletak di medan selera Veladrom, Bandar Tun Razak, Cheras, Kuala Lumpur. Setiap kali penulis menikmati makan tengahari, medan selera ini sentiasa dipenuhi dengan pelangan. Mungkin terlalu ramai pelangan, pengusaha restoran ini terpaksa meletakkan lebih banyak kerusi dan meja di bahagian belakang restoran. Di belakang restoran ini ada kawasan lapang dan terdapat bebarapa batang pokok kelapa sawit dan pokok-pokok lain untuk berteduh.

Rakan-rakan tidak sabar menikmati nasi ayam kampung.

Medan Selera Bandar Tun Razak.

Restoran ini menghidangkan ayam goreng kampung yang masih panas. Bertambah enak ayam goreng ini dicecah dengan sambal belacan dan berulamkan sayur-sayuran segar. Dengan menu istimewa ini, restoran ini berterusan dikunjungi pelangan terutama di waktu puncak. Harganya boleh tahan juga, ayam goreng sahaja sudah RM5 seketul. Makanan boleh minta dihidang atau ambil sendiri secara sepinggan. Restoran ini diusahakan oleh orang Kelantan, jika hendak diskaun, kenalah kecek kelantan... baru boleh dapat diskaun he.. he...


Suasana di waktu tengahari.

Nasi ayam kampung berulamkan sayuran segar.

Restoran ini selain menjadi tumpuan orang ramai, ia juga menjadi tumpuan kakitangan HUKM, MPIK dan MPT. Mungkin telah mendapat keuntungan yang agak besar atau memperolehi rezeki yang berlebihan, maka pengusaha restoran ini telah membeli sebuah bangunan. Bangunan restoran nasi ayam kampung yang baru dibeli ini hanyalah bersebelah di medan selera sahaja. Tetapi hasil pemerhatian penulis, pengunjung lebih menggemari lokasi santai di bawah pokok yang terdapat di medan selera tersebut.

Berdoa sebelum menikmati nasi ayam kampung.

Kekenyangan selepas menikmati nasi ayam kampung.

Selain cawangan ini, difahamkan restoran ini juga terdapat cawangan ditempat lain. Tetapi penulis tidak tahu, di mana yer?

1 ulasan:

Ahmad Hamzah berkata...

dkt sg tengi pun x lme lagi dorang nk bukak cawangan tu hahha