Selasa, 19 November 2013

Ngeteh di Restoran Nasi Lemak Cinta Sayang

Hari Sabtu lalu, penulis ada perjumpaan dengan rakan rakan sekelas semasa menuntut di SMV Kelang dahulu. Pada awalnya kami hanya merancang hendak berjumpa di cafe Masjid Negeri, Shah Alam sahaja. Tetapi, terpaksa dibatalkan kerana ramai yang tidak bersetuju. Akhirnya, kami bersepakat berjumpa di Restoran Nasi Lemak Cinta Sayang, Seksyen 7, Shah Alam. Ada dikalangan kami yang benar-benar mengidam nasi lemak ....hehehe....
Restoran Nasi Lemak Cinta Sayang, Shah Alam.
Pekena Otak-otak dahulu, baharu makan nasi lemak.
Lokasinya di Seksyen 7 Shah Alam. Restoran ini berada di deretan bangunan kedai yang terletak di belakang restoran KFC iaitu di hadapan pintu belakang UiTM. Apabila masuk simpang pertama dan terus sahaja. Restoran ini terletak di tepi sekali dan blok kedai yang kedua terakhir. Dari jauh, kami sudah ternampak restoran tersebut. Menurut rakan penulis, restoran ini agak popular di Shah Alam dan sentiasa dikunjungi ramai.
Meriah sesekali dapat berjumpa rakan-rakan lama.
Bermacam-macam jenis lauk ada.
Restoran ini beroperasi 24 jam untuk memenuhi keperluan pelanggan yang ingin menjamu selera tidak kira masa. Ramai dikalangan rakan penulis memang suka makan nasi lemak kerana menunya yang ringkas dan mudah disediakan. Jadi, kami tidak perlu menunggu lama untuk mendapatkan pesanan. Lagi pun, di area Shah Alam ini, dari malam hingga ke subuh pun orang masih mencari nasi lemak.
Lauk pauknya banyak pilihan.
Antara lauk pauk nasi lemak.
Kebanyakkan dikalangan kami memang gemar makan nasi lemak di restoran ini kerana rasanya yang enak dan lemak selain sambal tumisnya yang istimewa begitu membuka selera. Menurut rakan penulis yang biasa ke sini, restoran ini ada menyediakan menu nasi campur bermula dari tengahari hingga petang manakala ala carte pula dari petang hingga ke pagi.
Penulis pun mencuba nasi lemak di sini.
En. Hanim yang mengeyorkan makan nasi lemak di restoran ini.
Penulis dapati, restoran ini berkonsepkan layan diri. Oleh itu, kami memilih sendiri lauk untuk dimakan dengan nasi lemak seperti ayam masak merah, paru-paru, daging masak kicap, sambal ikan bilis, sambal tumis udang, ayam goreng, rendang daging, telur dadar, telur masin atau sambal sotong.
En. Sharul belanja kami makan nasi lemak kali ini. Terima kasih daun keladi.
Nasi Ayam pun ada di restoran ini.
Selain nasi lemak, restoran ini ini juga menyediakan nasi putih biasa yang boleh dimakan bersama lauk pauk nasi lemak ini. Ada juga dikalangan kami yang tidak makan nasi lemak, maklumlah nasi lemak ini berkalestrol tinggi dan boleh membahayakan kesihatan. Oleh itu, mereka pun memesan makanan lain seperti nasi goreng, nasi ayam, kuewtiow goreng, sate, otak-otak dan lain-lain makanan lagi.
Bila malam kami order sate pula.
Kami ngeteh sehingga 10.00 malam.
Walau bagaimanapun restoran pilihan kita, faktor utama sebelum makan direstoran tersebut pastikan ianya bersih dan halal.

Tiada ulasan: