Isnin, 19 Oktober 2009

Majlis Sambutan Aidilfitri 2009

Sebentar tadi, pada jam 12.00 tengahari hingga 3.00 petang, Dewan Bahasa dan Pustaka dengan kerjasama Koperasi DBP telah mengadakan satu majlis acara tahunan iaitu Majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri. Entah kenapa tahun ini DBP berkerjasama dengan koperasi untuk menganjurkan majlis sambutan hari raya kali ini. Mungkin mereka hendak menjimatkan budget kot..

Bangunan Dewan Bahasa dan Pustaka Kuala Lumpur.

Penunjuk arah Majlis Sambutan Aidilfitri DBP 2009.

Seperti mana-mana kata penganjur, tujuan dan matlamat majlis sambutan Aidilfitri kali ini ialah untuk merapatkan tali silaturrahim antara para pekerja dan sekali gus merapatkan ukhwah persahabatan antara warga kerja, ahli koperasi, mantan, pesara dan penulis DBP. Hal ini dapat dilihat semasa majlis berlangsung dan sebelum majlis berlangsung. Suasana amat meriah sekali. Begitu ramai tetamu yang hadir.

En. Nan, Gopa dan Chiks meratah daging kambing panggang.

Editor DBP ini begitu berselera sekali menikmati mee kari.

Tepat pukul 1230 tengahari, majlis sambutan Aidilfitri bermula dengan pengumuman kehadiran pengerusi, ketua pengarah dan tetamu kehormat. Majlis jamuan hari raya 2009 ini telah diceriakan dengan persembahan nyayian dari kumpulan Misteri yang diketuai oleh saudara Anjang. Mereka menyanyikan lagu-lagu raya untuk menghiburkan para tetamu yang hadir.

Para tetamu sedang mengambil hidangan.

Suasana majlis.

Acara yang ditunggu-tunggu oleh semua tetamu ialah menjamu selera. Hidangan pada hari ini sungguh istimewa dengan hidangan enam ekor kambing panggang yang sungguh menyelerakan. Ada lemang, rendang, kuah kacang dan paling menakjubkan ialah nasi beriani gam yang sungguh umph!. Sekali rasa, habis satu pinggan disental!. Hidangan mee kari yang enak itu tidak berapa sangat dihiraukan oleh para tetamu. Mereka nampaknya lebih menumpukan kepada hidangan daging kambing panggang. Lagipun mee kari itu tidak berapa kena hendak dimakan dengan nasi beriani gam.

Warga DBP sedang menikmati hidangan.

Kambing panggang yang hanya tinggal tulang.

Rasanya, inilah Sambutan Aidilfitri yang terakhir, puasa hanya sebulan sahaja, takkanlah hendak menyambut raya hingga ke hujung tahun kot! hahhaha....

Puan Eatikah dari bahagian Sistem Maklumatpun ada.

Kumpulan Misteri sedang menghiburkan para tetamu.

Majlis jamuan raya tahun ini berakhir pada jam 3.00 petang. Masing-masing pulang dengan senyuman, kegembiraan dan kepuasan yang jelas terpancar daripada wajah mereka. Apa yang lebih penting ukhwah antara warga pekerja berjaya dieratkan. Semoga aktiviti-aktiviti sebegini dapat dijalankan lagi pada hadapan.

Tiada ulasan: