Jumaat, 14 Februari 2014

Yee Mee Glaxy Ampang?

Penulis sering kali menonton wayang di Glaxy Ampang. Sementara menanti waktu tayangan tiba, selalunya perut penulis akan terasa lapar, penulispun singgah ke Restoran Embah Bedah untuk mengalas perut. Restoran Embah Bedah ini terletak di tingkat 4 Glaxy Ampang yang berhadapan dengan panggung wayang MBO Glaxy Ampang.
Restoran Embah Bedah Glaxy Ampang.
Restoran ini dibuka pada setiap hari, termasuk pada cuti umum. Di buka pada jam 11.00 pagi hingga 12.00 tengah malam. Jika tutup pun mungkin pada Hari Raya Aidilfitri kot... hehehe... Maklumlah, apabila hari cuti terutama pada cuti umum, semakin ramai orang menonton wayang. Apabila ramai yang menonton wayang, semakin bertambahlah pelanggan yang hendak makan di restoran ini.
Yee Mee Goreng Embah Bedah.
Restoran Embah Bedah baharu sahaja berniaga di Glaxy Ampang ini. Rasanya baharu dua tahun beroperasi. Mereka menyediakan pelbagai menu. Diantaranya. nasi ayam, mee goreng, mee bandung dan lain-lain lagi. Dalam banyak-banyak menu, penulis paling gemar masakan yee meenya. Yee meenya boleh tahanlah sedapnya pada tekak penulis. Selain yee mee, penulis juga gemarkan mee/meehoon goreng dan mee bandungnya.
Ada telor, ayam dan sayursayuran yang banyak.
Yee Mee di restoran ini memang terbaikk. Yee mee ini bertambah sedap apabila dimakan semasa panas-panas!! Bertambah sedaplagi apabila ditambah telur, udang, daging, daging ayam dan sayur-sayuran yang agak banyak.
Mee goreng Embah Bedah.
Tetapi ingin diingatkan disini bahawa citarasa keluarga penulis ini mungkin berbeza dengan citarasa anda semua. Ada kemungkinan ada yang suka dan ada yang tidak suka dengan masakkan di sini.
Nasi ayam pun ada.
Anda pernah makan di restoran Embah Bedah ini?. Oh yer!... harganya agak berpatutan. Tidak murah dan tidak pula terlalu mahal. Maklumlah, kesemua masakkannya, boleh tahan sedapnya dan dalam suasana berhawa dingin pula. Lagi satu, buat anda yang tidak makan yee mee, anda tidak perlu risau. Bermacam-macam menu masakkan lainpun ada.

Tiada ulasan: