Khamis, 5 Jun 2014

Kameraku Buat Hal Lagi....

Penulis sangat berkecil hati dengan kamera kesayangan penulis ini. Tengah-tengah hendak guna, pada masa itu lah dia buat hal. Sudah dua kali benda yang sama berlaku. Lens! kemera penulis rosak.... Pertama kali semasa kemera penulis terjatuh di pejabat.

Jahanam terus lens. Penulis pun menghantar lens tersebut ke service center untuk menukar lens yang baharu, habis melayang hampir rm400. Pejam mata sahaja penulis membayarnya sebab pada masa itu penulis sangat sayangkan dengan kamera Nikon 1 ini. Lagi pun, penulis hendak updete blogs, of kos lah kena ada kamera... hehehe...
Error?
Tetapi, kali ini kamera kesayangan ini tidak terjatuh tetapi tiba-tiba sahaja dia meragam. Tengah elok-elok penulis zoom untuk mengambil gambar, tetiba lens jem dan keluar memo kat skrin “Lens error. Contact a Nikon-authorized service center”.

Apa lagi, mati kering penulis lah di situ. Penulis pun berlari-lari untuk mencari kedai foto Nikon yang berhampiran. Staff kedai foto itu kata, kadang-kadang dalam lens banyak habuk, sebab itu dia error. Mereka pun buat lah operasi meniup-niup habuk guna alat dia, haram tiada ifek pun. Tetapi tetap kena hantar service center, dan macam biasa lah jika saspek lens rosak penulis kena terbangkan antara rm300-rm500 untuk ganti lens baharu. 

 Puiiii....

 Malas lah.


Tiada ulasan: