Rabu, 11 Jun 2014

X-Men

Hari Sabtu yang lalu penulis ke Times Square, Kuala Lumpur untuk menghantar kemera Nikon 1 penulis ke Nikon Center. Setelah selesai berurusan di sana, penulis pun ronda-ronda di sekitar ruang legar Times Square. Alang-alang sudah berada di Times Square, penulis pun menonton wayang di pawagam GSC. Kebetulan pada masa tersebut cerita X-Men hendak ditayangkan.
Nikon Centre Times Square.
Filem ini best juga ceritanya, cuma penulis hendak beri 3 bintang sahaja kerana aksinya tidak lah seperti yang penulis harapkan.
Teket X-Men.
Sinopsisnya. 

Filem “X-Men: Days Of Future Past ini mengisahkan tentang jalan cerita antara hari ini, di mana X-Men berlawan dengan kuasa jahat Mystique. 

Filem yang berkisahkan masa depan serta kegagalan X-Men untuk melindungi ikatan kukuh daripada pembunuhan Senator Robert Kelly. Pada masa hadapan, masa depan bumi ni, Sentinels telah memerintah Amerika Syarikat dan mutan hidup di dalam kurungan.
Poster X-Men - Foto Google.
X-Men memberi amaran awal masa hadapan yang mungkin oleh dikawal oleh versi muda mereka iaitu rakan sepasukan mereka Kitty Pryde, yang berjaya dalam menggembara kembali ke masa lampau.Dia berjaya dalam misinya kembali ke masa depan, tetapi disebalik kejayaannya itu masa depan masih wujud sebagai altenatif daripada masa depan sekarang ini. 

Skrip cerita ini pun tidak berapa kuat menyebabkan penulis agak sukar untuk memahami jalan ceritanya. Walaubagaimanapun cerita ini masih lagi boleh menghiburkan penulis. Apa pun bolehlah untuk menghiburkan & melupakan masalah sekejap..ha..ha..


Tiada ulasan: