Selasa, 3 Jun 2014

Lenovo?

Sudah dua minggu penulis menggunakan smartphone Lenovo S920. Bagi penulis, ianya sangat memuaskan. Ramai yang sedia maklum bahawa smartphone ini memang bagus dan harganya pula murah.

Tetapi, ramai rakan sepejabat yang bertanya ok ke tidak apabila menggunakan smartphone Lenovo ini. Mereka berasa curiga kerana harganya murah dan jenama pula dari negara China. Nanti baharu pakai beberapa hari, tiba-tiba meletup lah pula.... hehehe...
Lenovo...
Bagi penulis, performance smartphone Lenovo ini tidaklah se-advance jenama Samsung, Sony atau HTC. Tetapi sebagai satu smartphone yang bersaing di zaman IT ini, penulis boleh katakan jenama Lenovo ini agak berjaya.

Kini, ramai yang menggunakan smartphone berjenama Samsung yang harganya melebihi rm2000.00, tetapi tidak menggunakan kesemua function nya pun. Setakat membuat panggilan, melayari internet, whatsApp, instagram, facebook, main games, download applications dan mengambil gambar foto, bagi penulis kesemuanya itu ada pada smartphone Lenovo. 

Kesimpulannya, setelah dua minggu penulis menggunakan smartphone Lenovo S920 ini, penulis berasa amat berpuas hati. Bayangkanlah, apabila penulis bermain game, gambarnya amat jelas sekali begitu juga apabila penulis menonton video, gambarnya juga amat jelas.

Apabila penulis mendengar muzik, sound pun boleh tahan meletupnya, ditambah pula jika kita custom made user interface. Reka bentuk body nya juga terkini, cantik dan menarik. Manakala kualiti kameranya juga bagus dan paling penting sekali harganya murah... Haha.


Tiada ulasan: