Jumaat, 30 Mei 2014

Pekena Mee Rebus Mamak Greenwoods

Minggu lepas, penulis ada urusan di Gombak. Entah kenapa secara tiba-tiba penulis teringatkan mee rebus mamak. Ada beberapa tempat yang menjual mee rebus yang sedap di kawasan ini. Antaranya ialah Gerai Sameem Mee Rebus yang terletak di Taman Greenwood ini.
Gerai Rojak Mamak Greenwood.
Oleh kerana penulis teringin sangat hendak makan mee rebus. penulispun ke Gerai Sameem di Taman Greenwood yang terletak bersebelah dengan tapak pasar malam hari Selasa dan berhampiran dengan perhentian bas di Taman Greenwood.
Gerai lori bergerak.
Mamak ini berniaga menggunakan gerai lori bergeraknya. Mee rebusnya menjadi tumpuan orang ramai kerana rasanya yang sedap. Mee rebus ini menjadi sedap kerana dilengkapi dengan ramuan seperti mee kuning, taugeh, telur rebus, bawang goreng dan cili hijau. Tetapi bahan utama yang menjadi tarikan orang ramai ialah kuahnya.
Mee Rebus Mamak.
Gerai ini yang dimiliki oleh keluarga mamak ini menyediakan menu mee rebus antara yang tersedap di Gombak ini. Selain mee rebus, gerai ini ada juga menyediakan rojak yang mana kesemuanya dimasak mengikut stail mamak asli.
Mee Rebus Mamak yang sedap.
Gerai ini hanya menyediakan makanan ala mamak sahaja. Tetapi, anda tidak perlu risau jika hendak makan masakkan melayu, kerana ada gerai lain yang menjual nasi campur dan nasi ayam dara berempah dibersebelahan gerai mamak ini. Aroma ayam gorengnya sahaja sudah menyelerakan tetapi penulis terpaksa menahan nafsu kerana sudah kenyang dengan mee rebus mamak ini.
Ada gerai awekz yang menjual nasi campur disebelah gerai mamak ini.
Jika sesiapa yang hendak membeli belah dan ada urusan di Taman Greenwoodi jangan lupa singgahlah ke Gerai Mee Rebus Sameem ini. Penulis percaya, anda tidak akan menyesal.

Tiada ulasan: