Khamis, 16 Januari 2014

Makan Rojak Mamak Di Taman Melawati...

Semalam penulis ke Taman Melawati, Hulu Kelang untuk menghantar bahan printing buku teks di sana. Tetiba-tiba penulis teringatkan rancangan AFC di Astro. Racangan makanan iaitu “Best In The World” yang di host kan oleh “Razif Hashim”.
Medan Selera Taman Melawati.
Perghhh... memang meleleh air liur betul apabila melihat Razif sedang makan “Rojak” & “Cendol” mamak di “Taman Melawati” ini. Tanpa berlengah lagi, penulis pun menaip keypad handpone, whatsApp rakan-rakan yang bertugas di Hulu Kelang, bertanyakan di manakah lokasi gerai rojak mamak tersebut.
Gerai Said Rojak.
Alhamdulillah, penulis jumpa gerai rojak ini. Rojaknya bolehlah dikatakan diantara yang tersedap di sekitar Lembah Kelang ini. Rojak ini dikatakan menjadi sedap kerana dilengkapi dengan ramuan seperti cucur udang, tauhu, taugeh, telur rebus, sengkuang dan timun. Tetapi, bahan utama yang menjadi tarikan orang ramai ialah kuahnya.
Basikal Mercu Tanda Gerai Said Rojak.
Penulis pun memesan Rojak Sotong yang hanya berharga RM4.00. Murah bukan? Biasanya, penentu kesedapan rojak adalah pada kuahnya. Kuah Rojak di Taman Melawati ini boleh tahan sedapnya, rasa pedas dan ada sedikit rasa manis ditambah pula dengan sambal sotong menambahkan lagi keenakkan lagi kuahnya.
Rojak Sotong Said Taman Melawati.
Lokasi gerai ini terletak di TAMAN MELAWATI, `SAID ROJAK TMN MELAWATI sederet dengan Sekolah Kebangsaan Taman Melawati. Gerai rojak ini menjadi popular kerana pernah keluar dalam rancangan `BEST IN THE WORLD` di Astro. Apabila melihat pengacaranya makan rojak dan cendol, memang terasa kesedapannya.


Tiada ulasan: